20091105

Nik Aziz minta bala, Najib minta jauhi malapetaka.



Nik Aziz khabarnya memohon doa kepada Allah agar diturunkan bala kepada kerajaan jika tuntutan royalti minyak Kelantan tidak dipenuhi. Huh... Dahsyat tok guru seorang ini. Konon nabi pun pernah berdoa agar diturunkan bala. Betul tu... Tapi nabi berdoa bukan kerana mereka tuntut royalti minyak atau kekayaan dunia, tetapi kerana kedegilan orang Arab.


Aku makin tak faham dengan tok guru seorang ini, pasal duit jadi melalut. Sedang beberapa negara jiran seperti Indonesia, Filipina dan Vietnam dilanda bencana gempa dan taufan, sepatutnya tok guru sebagai (konon) orang "paling dekat" dengan Allah berdoa minta dijauhkan bala dan malapetaka, tetapi sebaliknya dia berdoa supaya diturunkan bala pula.
Masya-Allah.


Sebaliknya Najib yang didoakan supaya ditimpa bala, memohon para jemaah haji yang akan menunaikan haji di Mekah ramai-ramai berdoa di depan kaabah supaya Malaysia diselamatkan dari segala bala bencana dan mala petaka. Alhamdulillah... Sebagai seorang pemimpin sepatutnya inilah yang perlu didoakan dan bukannya menurunkan bala kepada orang lain.


Entahlah... memang aku semakin tidak faham dengan tok guru seorang ini. Semakin nyanyukkah dia atau semakin sesat? Sejak berkawan dengan si kafir dan si peliwat dalam pakatan lalut ini tok guru semakin meracau. Entah, sesekali aku terfikir apakah tok guru pun sudah sesat seperti "rasul" Melayu.


Kalau si Kahar "rasul" Melayu pun sedar dia salah dan merayu pengikutnya bertaubat tetapi tok guru seorang ini tetap berdegil dan menganggap dialah tok guru yang maksum. Dia dan puak2 Pas sahaja yang bakal menghuni syurga sedangkan orang islam tidak layak masuk syurga kerana mereka tidak sokong Pas.










2 ulasan:

  1. Hmmmm...tak boleh nak kata apa dah...Tuhan bagi keamanan, kemakmuran, bala jugak yang nak dimintak...habih camno???

    BalasPadam
  2. Salam bro, Nik Aziz dah rasa dia ulama muktabar dalam Malaysia ni........ biarlah dia mintak apa pun, Allah maha mengetahwinya..... yang penting Najib sentiasa memikirkan kebajikan rakyat Kelantan....

    BalasPadam

Adalah menjadi tanggungjawab anda dalam membuat ulasan dan komen.