20090127

WADAH PERJUANGAN ASAL





Pada pandangan saya yang kecil ini... UMNO bukannya perlukan penjenamaan atau perubahan yang macam-macam. UMNO hanya perlu kembali kepada perjuangan asal. Berjuang untuk Islam, Bangsa dan Negara. Berjuang untuk bangsa bukan semata-mata bangsa Melayu sahaja tapi juga untuk semua bangsa di Malaysia.


UMNO perlu mencari dan kembali menjadi wadah perjuangan, pencetus minda dan menjadi jambatan antara rakyat dengan pemimpin. Kembalikan tugas UMNO sebagai tempat orang ramai mengadu kesusahan, tempat menyalurkan bantuan, tempat orang mencari perlindungan dan menjadi payung bagi rakyat.


Perjuangan ini bukan hanya terletak di bahu pemimpin Negara bahkan di kalangan ahli tempatan dan peringkat bawahan. Apa gunanya jawatankuasa cawangan dan jawatankuasa bahagian sekiranya jiran sekampung pun ada yang melarat. Apa gunanya mesyuarat tiap-tiap bulan kalau permasalahan rakyat yang asas seperti masalah air, elektrik dan jalan tak dapat diselesaikan. Apa gunanya belanjawan dibentang, bantuan yang dihulurkan tak sampai-sampai kebawah.


Kembalilah kepada perjuangan dahulu… kepada YB-YB Janganlah datang bila ada kompang dan jemputan rasmi sahaja. Tak salah kita menjenguk mereka yang sakit… menghadiri kenduri-kendara…. Selalu-selalulah singgah di pasar malam atau pasar tani… sesekali berbual dan bertemu di kedai kopi dan berjemaah disurau2 dan masjid2.


Pendekatan sebegini akan mendekatkan lagi antara pemimpin dengan rakyat dan antara rakyat dengan pemimpin.


Berkhidmatlah untuk rakyat dan bersamalah dengan rakyat dan saya yakin tuan-tuan dan dato'-dato' pasti akan dihormati dan UMNO akan kembali disanjungi.



Posted by Azizahns at 6:58 AM

14 ulasan:

  1. YA BETUL TU BRO...
    BANYAK SANGAT YB NI YANG MENCARI POPULARITI JE...

    SYOK TU BANYAK SANGAT!!

    HARAP PEMILIHAN MAC NI UMNO AKAN BANGKIT. TETAPI PERLU DIINGAT UNDILAH MEREKA YANG BENAR-BENAR BERKERJA UNTUK RAKYAT!!

    BUKAN UNDI MEREKA YANG HAPRAK!!

    BalasPadam
  2. Salam,

    Baik buruk Umno itu datang daripada kelompok kepimpinan dia. Jika baik kepimpinannya, maka baik jugalah keadaannya, jika buruk maka buruk juga kesudahannya.

    Dalam Umno jangan ada cabang lagi.. Menghadapi pakatan pembangkang sudah jelas bukan satu tugas yang mudah, apatah lagi jika bercampur aduk dengan kemelut dalaman..

    Bersatulah demi perjuangan parti untuk bangsa dan negara kita yang dicintai ini. Ketepikanlah kepentingan peribadi, dendam, rasa tidak puas hati dan sebagainya dalam mengorak langkah ke arah pru13 yang bakal menjelang tidak lama lagi.

    BalasPadam
  3. ALAMAK SAYANG...
    janganlah letak gambar ngeri-ngeri.. tak boleh nak tengok..

    BalasPadam
  4. Sya juga bersetuju dengan pandangan tuan/Soalnya yang berada dalam kepimpinan di atas sana tu apakah mereka mendengar, membaca dan melihat suara dari bawah. Salam

    BalasPadam
  5. Berkhidmatlah untuk rakyat dan bersamalah dengan rakyat dan saya yakin tuan-tuan dan dato'-dato' pasti akan dihormati dan UMNO akan kembali disanjungi. ---

    NAK TERMUNTAH AKU DENGAR

    EH,BILA MASA UMNO NI BAIK?
    MAKIN BANGSAT ADA LA SKANG

    UMNO +BPN (BLOGGER PENCACAI NAJIB ALTANTUYA)

    BalasPadam
  6. Bertuah kalau dapek warih oi

    BalasPadam
  7. betul sangat keyataan saudara ini. UMNO perlu kembali ke perjuangan asalnya.

    BalasPadam
  8. saya masih berpegang dengan apa yang saya tulis dalam mingguan wasilah dulu bertajuk: bena segera tatacara pemuliharaan umno bahawa, umno terlalu menumpukan usaha pemulihan yang diinginkannya dalam ruang lingkup aspek kemanusiaan yang dibincangkan dalam konsep dan ciri pengurusan organisasi moden (K&CPOM) dan ciri struktur aspek teknikal K&CPOM. apa yang saya ingin lihat umno tumpukan perhatian terhadap ciri sistem dan tata cara K&CPOM. maksud saya, umno kena cepat-cepat wujudkan dua sistem dan tatcara telus berikut: pemilihan pemimpin disemua peringkat dan sistem dan tatcara mengatasi politik wang.

    BalasPadam
  9. Salam Blogger,

    Saya dah link dan follow blog ini atas nama sahabat BPN.

    Teruskan menulis.

    TQ

    BalasPadam
  10. pemilihan mac harus dijadikan PEMULIHAN MAC

    tanamkan satu azam...kita tentang pakatan jahanam...

    dan buat sahabat2 BN, inilah masanya berdayung dengan arah yang sama. cukuplah meminta pada yang bukan hak dan belajarlah berkongsi setiap apa yang di rasa

    BalasPadam
  11. THE DAY NAJIB KILLED ZAKARIA DEROS

    1.On March 8th 2008, Malaysia’s opposition parties had won unexpected victories in the states of Kedah, Penang, Perak, Selangor and PAS maintained Kelantan

    2.The BN was in serious trouble and could not believe that the economic powerhouses of Penang and especially Selangor had fallen.

    3.Zakaria Deros, the assemblyman who was largely faulted for Selangor’s fall together with Khir Toyo was informed of an emergency UMNO meeting on the night of March 10th 2008 at Najib’s house.

    4.However on arrival, Zakaria was surprised to see that there was no one there except for him, Najib and his bodyguards. “Where are the rest?” Zakaria asked. “This is a confidential meeting between the both of us only” Najib replied

    5.Najib, then Defence Minister, came straight to the point. Remember 13th May 1969, the incident that my father was involved in? I want you to start a similar incident in Klang. I will call in the army and impose emergency rule afterwards. If you agree, you will be rewarded amply; otherwise you will pay heavily for your corrupt deeds and for the fall of Selangor.

    6.Zakaria in his loud and gruff voice not only made it clear that he will not be a party to a riot in Klang but also barked at Najib that he knows well that Rosmah pulled the trigger to kill Altantunya and Najib Oked the C4 of the body.

    7.Zakaria further screamed at Najib that he will expose this to the public.

    8.The enraged Najib instructed his bodyguards who set upon Zakaria and beat him up till he became unconscious eventually suffocating him by strangling and killing him.

    9.The well oiled team covered up the entire incident as Zakaria having a heart attack at just after midnight March 11th 2008.

    10.His body was quickly brought back to his mansion in Klang, and sent off for burial in Malacca by late morning March 11th 2008.

    11.Corrupted to the core though Zakaria was, he saved the people of Klang from falling for Najib’s evil calling although his sons did try to start an incident unsuccessfully in Telok Gong. Zakaria however paid a heavy price. His own death. If his body was excavated, apart from the strangulation, the injuries include multiple rib fractures, punctured lung and a possible a liver tear.

    12.The depth of cruelty and evil that both Najib and Rosmah bear is unknown to many Malaysians. The country is really entering a very dangerous period of its history. UMNO’s culture since Razak, has been that the end justifies the means. Malaysians will now have to decide how bloody this end is going to be.

    Look here : https://mt.m2day.org/2008/content/view/17456/84/

    BalasPadam
  12. ese tertarik dongan komen anonymous di ateh, apo bonar cerito e tu sobab tak ponahlah dongar sobolum ni.kalu bonar apo pasal tak adao polis repot dek anak bini arwah tu.kalau bonar memanag zalim. kocot porot den

    BalasPadam
  13. ITU LAH PASAL...

    SETAKAT INI YANG BOLIH KITA BUEK...ADALAH TUNGGU DAN LIHAT ADA TAK KEBENARANNYA DISITU...

    BalasPadam
  14. bilo ado koso sumo yang dia buek boto
    yang kito buek boto pun dikato salah,
    tunggu yo lah bilo tak tk do koso baru dia tahu panih miang ee

    BalasPadam

Adalah menjadi tanggungjawab anda dalam membuat ulasan dan komen.